atbalsta
|
|
|
Jānis Garančs
cv Mākslinieka izglītību J. Garančs sāka ar klasiskiem un turpina ar eksperimentāliem žanriem - studēja glezniecības nodaļā LMA, Rīgā un turpinājā mācības Karaliskajā mākslas augstskolā (KKH) Stokholmā (video un datormākslas nodaļā) un tālāk Mediju mākslas akadēmijā (KHM) Ķelnē, kur specializējās uz audiovizuālajiem, interaktīvajiem 3D/VR medijiem. interaktīvie darbi izstādīti daudzos starptautiskos pasākumos kā Ars Electronica Festival (Linca, Austrija); Transmediale (Berlīne); DEAF (Roterdama); ISEA 2006 (Helsinki); IMCEXPO’2005 (Chelsea Art Museum, Ņujorka); TECHNE'06 (Stambula); kultūras centros kā SAT (Monreāla); Centre Georges Pompidou, Point Ephemere (Parīze); USF Contemporary Art Museum, Florida, ASV; Banff New Media Institute (Banfa, Kanāda); ICA (Londona); Mucsarnok Kunsthalle, Budapešta; Kiasma, Helsinki; EXPO’2000 Pasaules Izstāde (Vācijas paviljons) Hanovere; Fylkingen, Stokholma, RIXC Rīga, uc. radošā biogrāfija Mākslinieku savienība darbojas gk. interaktīvo multimediju instalāciju un performance laukā. Pēdējo gadu laikā mākslinieks pārmaņus dzīvojo Vācijā un Latvijā, un ik pa brīdim strādājot mākslinieka rezidenču projektos citur Eiropā un Ziemeļamerikā. Kopš 2002. gada J. Garančs īpaši pievērsies kustīgajam stereoskopiskajam (3-D) attēlam, arī telpiskai (daudzkanālu) skaņai, kā izteiksmes līdzekļiem, ko pielieto t.s. immersive media žanram – veidojot gan interaktīvas instalācijas (3-D un daudzekrānu projekcijas un galerijām, iztāžu zālēm, muzejiem) gan performances – festivāliem, koncertiem un pat skatuves (piem. teātra) izrādēm, gan solo-, gan sadarbības kopprojektos. Darbu tematika bieži iedvesmojas no mūsdienu teorētiskās fizikas koncepcijām, komunikācijas teorijām, sabiedrisko procesu analīzes. Tie atspoguļo cilvēces dzīvi mediju piesātinātā urbānā vidē šodien, kā arī dažkārt, iespējamos nākotnes scenārijos. Taču blakus šiem, „tematiskās ierosmes” darbiem, ir arī darbu sērijas, kas ir abstrakta, daudznozīmīgu 2D/3D attēlu elementu, kā arī kustīga attēla un skaņas attiecību saspēle – izpētot, paplašinot audiovizuālās izteiksmes un uztveres robežas. To mākslinieks dara, kombinējot datorā apstrādātas kodētas, matemātiskas struktūras, algoritmus – ar spontānu, improvizāciju „dzīvajā” t.s. reālajā laikā, caur darba audiovizuālajiem tēliem piedāvājot darba skatītājiem gan intelektuāli izpētāmu, gan emocionāli uztveramu „virtuālu ceļojumu”. kontaktforma |
meklēt mākslinieku
pēdējās izmaiņas
|
|
Zigrīda - Džoana Rapa
māksliniece
|
|
Arturs Kiršfelds
Mākslinieks
|
|
Ivars Asnis
mākslinieks, pedagogs
|
|
Valentīns Ozoliņš
|
|
Jānis Petraškevičs
komponists
|
|
Andris Riekstiņš
vijolnieks, komponists
|
|
Guntars Gedulis
diriģents, komponists, pedagogs, sabiedriskais darbinieks
|
|
Līga Jakovicka
muzikoloģe
|
|
Mārtiņš Brauns
komponists
|
|
Juris Ābols
komponists
|