EN
Kultūras tūrisma seminārs Kultūras ministrijā

Semināru vadīja ministra padomnieks Jānis Jenzis, kurš prezentēja tūrisma nozares profesionāļu aptauju par kultūrtūrismu – kā viņi vērtē sadarbību ar kultūras institūcijām, kas ir kultūrtūrisma veiksmīgie piemēri Latvijā un kur viņi redz vēl nerealizētu potenciālu. Kā pozitīvie kultūrtūrisma piemēri tika minēti Nacionālā opera (61%), Rundāles pils (44%), Brīvdabas muzejs (28%), Dziesmu un deju svētki (22%). Pārējie kultūras jomas pasākumi un objekti netiek pieminēti biežāk kā 5 % anketu. Kā galvenie trūkumi sadarbībā ar kultūras organizācijām tika minēti: trūkst informācijas angļu valodā (gan preses relīze, gan pasākuma vietā), informācija netiek sniegta laicīgi (lai plānotu tūristu grupas – nepieciešama vismaz gadu iepriekš), trūkst starptautiski pamanāmu festivālu.

Kultūras ministrija prezentēja Digitālo kultūras karti. Šīs kartes mērķis ir aptvert informāciju par visām valsts un nevalstiskajām kultūras organizācijām, un piedāvāt ziņas par visiem notiekošajiem kultūras pasākumiem. Šobrīd karte ir izstrādes stadijā, pilotprojekts pieejams www.kulturaskarte.lv. Galvenās grūtības, lai šī Digitālā karte funkcionētu kā ceļvedis kultūras notikumiem, sagādā lielais informācijas apjoms un nepieciešamība to šķirot pēc nozīmības. Diskusijā tika pieminēts arī portāls www.kultura.lv, kas, varētu šķist, dublē Digitālās kultūras kartes funkcijas un arī atrodas KM pārziņā; pagaidām to apsaimnieko ziņu aģentūra LETA, bet no 2010. gada jūnija ministrija gatavojas pārveidot tā darbību, lai tas kļūtu efektīvāks.

Seminārā piedalījās arī Rīgas Tūrisma attīstības biroja pārstāve Antra Laumane un Inita Pelse no LiveRiga. LiveRiga var piedāvāt kultūras pasākumiem bezmaksas reklāmu un mārketingu savā portālā un citās informatīvajās kampaņās, kas orientētas pārsvarā uz ārzemju auditoriju. Sadarbības sākumam nepieciešams vien interesants projekts un sagatavota informācija par to angļu valodā. Kontaktiem: Antra.Laumane@liveriga.lv. Seminārā piedalījās arī airBaltic Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags. Ik mēnesi AirBaltic rīko vairāk nekā 100 žurnālistu vizītes, un Eiropas medijos par tām parādās 500 – 700 publikāciju. Arī AirBaltic ir ieinteresēts paplašināt savu partneru loku un aicina sazināties kultūras organizācijas, kas rīko starptautiskai publikai interesantus pasākumus.

Saite uz semināra materiāliem un prezentācijām http://www.km.gov.lv/lv/ministrija/kulturturisms.html.

Informāciju sagatavoja Haralds Matulis


atgriezties