EN
LRSP sadarbojas neatkarīgas diskusiju platformas radīšanā

2011. un 2012. gadā LRSP viens no būtiskākajiem mērķiem bija neatkarīga kultūras iknedēļas preses izdevuma atjaunošana. Tas nodrošinātu nepieciešamo platformu diskusijām par visai sabiedrībai svarīgiem jautājumiem – par valsts attīstību, par identitāti, par sabiedrības saliedētību un integrāciju, par kultūras lomu sabiedrības dzīvē un tās pieejamību. 2011. gadā pēc LRSP aktīvas rīcības Kultūras ministrija atrada iespēju izsludināt konkursu uz kultūras mediju un šajā konkursā uzvarēja „Kultūras diena”. 2012. gada nogalē notikušajā konkursā par finansējumu 2013. gadam uzvarēja divi pieteikumi: „Kultūras diena un izklaide”, kā arī Latvijas avīzes (LA) pieteikums veidot kultūras izdevumu „Kultūrzīmes”. Projekta pieteikuma stadijā LA pārstāvji tikās ar LRSP pārstāvjiem, un kā ekspertiem Latvijas kultūrpolitikā LRSP tika piedāvāts regulāri piedāvāt diskusijas „Kultūrzīmju” lapās par sabiedriski aktuāliem notikumiem un tendencēm. Tāpat no LRSP biedru, radošo savienību puses, kultūras apakšnozaru ziņu veidošanai un aktuālu diskusiju un analītisku rakstu gatavošanai tika piesaistīti virkne savu nozaru ekspertu:Ingrīda Vilkārse (teātris), Ingūna Irbe (vizuālā māksla), Dace Bluķe (mūzika), Kristīne Matīsa (kino), Ronalds Briedis (literatūra), Rasa Bugavičute (dramaturģija), Judīte Skujiņa (arhitektūra), Andrejs Broks (dizains), Ieva Struka (kultūras un sabiedrisku procesu analīze).

Pašreizējais finansējums gan ir nepietiekams pilnīgai „Kultūrzīmju” izdevuma finansēšanai, taču LA noteiktā tirdzniecības cena – Ls 0,20 par 8 lappušu izdevumu ir ļoti labvēlīga, lai nodrošinātu šī izdevuma pieejamību plašai sabiedrībai. Ņemot vērā strauji mainīgo situāciju mediju vidē, LRSP uzskata, ka līdzīgi kā sabiedrisko radio un sabiedrisko televīziju arī sabiedrisko drukāto mediju būtu nepieciešams iekļaut valsts finansētā budžeta paketē. Pašreizējā tirgus situācija diemžēl neļauj publicēt aktuālas, analītiskas diskusijas par sabiedrībā notiekošajiem procesiem, tādējādi samazinot sabiedrības informētību un veicinot komercializāciju, kā arī nacionālās identitātes un kritiskas sabiedriskās domas apdraudējumu.


atgriezties